Close

Domenia Norge AS | P.o. Box 70, Slemdal 0710 Oslo | post@domenia.no | Etbl. 1987 | Orgnr.: 845290202

Epost

epost2
DNS-servere

Ha kontroll over e-postene dine, selv når du er borte fra kontoret, ved hjelp av vår webmail. Du kan også administrere alle e-postadressene som ligger innunder ditt domene. Dette gjør du på vår kundemail. Her har du full oversikt over dine e-postkontoer, med mulighet for å opprette nye kontoer, slette kontoer, endre passord, sette opp videresendinger og mye mer. For å få tilgang til disse tjenestene logger du på med domenenavnet ditt (det som står etter @ i e-postadressen din) og et passord. Har du ikke har fått et slikt passord, ta kontakt med kundeservice. Brukermanual til administrering av e-postkontoer Kundemail fra Domenia Norge AS                                                                                                       
shadow email
Få epostbrukernavn og -passord tilsendt
Her kan du få tilsendt ditt epostbrukernavn og -passord.

Skriv inn din e-postadresse i skjemaet under, og vi vil sende deg oppsettet på e-post.

E-posten du mottar blir automatisk generert, og av sikkerhetsmessige årsaker sendes oppsettet kun til den e-postadressen oppsettet gjelder for.

Dersom du for eksempel skal

– konfigurere opp e-postadressen din på en ny maskin
– ønsker å gjøre endringer på din e-postadresse i vår kundemailadmin
– ønsker å benytte vår webmail
samtidig som du har tilgang til å hente ned e-post i dag, kan du bruke skjemaet under. Brukerveiledninger for Domenia Norges webmailløsning, kundemailadmin og konfigurering av e-postadresser i Microsoft Outlook finner du her.

Dersom du ikke har tilgang til e-postkontoen du har glemt passordet til, må du ta kontakt med Domenia Norge AS via
vår kontaktside eller på telefon 21 93 23 00 .
Skriv inn e-postadressen din i feltet under og trykk «Send e-post», så sender vi deg oppsettet for e-postadressen.

Oversikt over forskjellige leverandørers e-postservere

E-postservere
Leverandør 
                                     SMTP-Server

Canal Digital Internett: smtp.online.no
Dataguard smtp.dataguard.no
FastCom smtp.fastcom.no
Get smtp.getmail.no
KabelTV.no mail.ktv.no
Mimer smtp.mimer.no
Netcom smtp.netcom.no
NextGenTel mail.broadpark.no
Nextra mta.online.no
SenseWave/FreeWave mail.sensewave.com
Software Solutions AS mail.software.no
Song Networks smtp.songnetworks.no
Start.no smtp.start.no
Tele2 mail.c2i.net
Telenor ADSL smtp.online.no
Telenor Bedrift virusvask.telenor.net
Telenor Online smtp.online.no
Telenor FriSurf smtp.frisurf.no
Tiscali World Online smtp.tiscali.no
Trollnett smtp.trollnett.no
Ventelo Bluecom smtp.bluecom.no
Ventelo Catch Communications smtp.catch.no
ICE smtp.ice.no


Dersom du har leverandør som ikke står på denne listen eller opplysningene ikke ser ut til å stemme,
må du kontakte denne for å få oppgitt deres utgående e-postserver.

Frigjøre plass på e-postkonto

Du mottar denne e-posten fordi lagringskapasiteten for din e-postkonto hos oss er i ferd med å gå full. *
Det vil si at du, dersom du ikke sletter unna e-post som ligger på vår server, vil risikere ikke å motta e-post før mer lagringsplass er tilgjengelig.

Dette kan gjøres må to måter:
– Du kan slette unna e-post på vår server, for å frigjøre mer plass. Teksten lenger ned vil fortelle deg hvordan dette gjøres.
– Du kan bestille større lagringskapasitet hos oss.

Prisene på dette er:
100MB ekstra plass:   200,- pr. år
200MB ekstra plass:   300,- pr. år
500MB ekstra plass:   600,- pr. år
1000MB ekstra plass: 900,- pr. år     
bestillstorrelagringskapasitether

Dersom du ønsker å slette unna e-post, se opplysninger om dette nedover i denne e-posten.

Lagringskapasiteten gjelder ikke e-post lagret direkte på din maskin, som du har tilgang til gjennom vanlige e-postprogrammer (f.eks Microsoft Outlook, Windows Mail eller Mail på mac). Du trenger derfor ikke å slette e-post lagret i et slikt program, kun e-post som ligger på vår server.

Dette gjør du på følgende måte:
– Logg deg inn i webmail: webmail.domenia.no
– Huk av i avkryssningsboksen ved siden av e-postene du ønsker å slette.
– Trykk på «Slett»-knappen
– Trykk på “Sjekk e-post” i det oransje feltet på venstre side, og mailen dukker opp i mappen “Trash”.
– For å tømme “Trash”, trykker du på linken (Rydd opp). Nå er mailen slettet.

Grunnen til at e-postene på dine e-postkonto fortsatt ligger på vår server, kan være følgende:
– Du bruker kun webmail
– Du har huket av i e-postprogrammet ditt for at det skal lagres kopi av e-postene du mottar, på serveren vår.

For å endre innstillingen som gjør at det blir liggende igjen e-post på våre servere etter at du laster ned e-post i Outlook eller Windows Mail, gjør du som følger:
– Velg menyen Verktøy -> Kontoer.
– Marker e-postkontoen du vil ha tilgjengelig begge steder og trykk Egenskaper.
– Trykk på Avansert, (den siste «fanen» i vinduet som dukker opp).
– Fjern avhukningen ved legge en kopi av e-posten på serveren.
– Trykk OK for å lukke det første vinduet og Lukk for å lukke det neste.

HUSK – i webmail:
– Du må alltid tømme mappen “Trash” før en e-post er slettet.
– Det kan også være store mail som ligger og tar opp mye plass i andre mapper enn INBOX, som “Drafts” eller “Sent”.

For mer informasjon, se vår brukerveiledning for webmail.


DNS-servere